Se olis sitten häpi nyy jiör ja sitä rataa ja talvikin on tullut tossa jossain vaiheessa. Voi olla että jossain talvisessa mielenhäiriössä hankin Haloo Helsingin uusimman levyn, joka tosin on ilmestynyt jo viime vuoden puolella. En kovin ajoissa ollu hankintani suhteen :D Mutta ajattelinpa vähän kirjoitella omia fiiliksiä levystä ja asioista. Kaikkihan lähti siitä kun kuulin Voicella (kyllä, Voicella!) "jonkun ihanan biisin" ja se kyllä pysäytti sen verran että piti hankkia levy. Noin niinku yleisesti Haloo Helsinki on ollut mulle sellai bändi joka on jäänyt vähä taka-alalle eikä oo sieltä sitten noussut. Radiossa ne biisit menee mutta esim. sitä maailman ympäri renkutusta en ehkä jaksa kauheesti kuunnella. Niin ja yleensä laulajan ääni ei vaikuta muhun negatiivisesti (kröhöm...) mutta tässä kohtaa täytyy sanoa että Ellin äänessä on jotain ärsyttävää. Oon yrittänyt toki sitä ignoroidakin aika paljon, enkä kiinnittäis siihen niin paljon huomiota... mutta pikkasen vaikeaa tietenkin kun laulaja kyseessä :D

Niin ja elämää pysäyttävä biisi oli kuule minua. Ja se biisi kyllä edelleenkin kolahtaa ja siinä se ääni ei häiritse. Mutta kovin paljon en oo kyllä vakuuttunut tosta levystä, eka biisi on jotenkin ihan sellanen johon en vaan pääse mukaan ja ne alkujututkin siinä ei kyllä kolahda muhun. Levyn toka biisihän on sitten tää mun suosikki. <3 Ei mikään ihme että se on otettu niin hyvin radiosoittoon.

(kuva: rockkonttori.net)

Mutta Elli on kyllä ihanan pirteä ja energinen ihminen :) (En tosin tunne mutta kuvista päätellen ja noin muutenkin...) Ja voin kyllä olla 110% varma että keikat ei jätä ketään kylmäksi ja ne on takuulla ihan älyttömän energisiä. Voisin melkein vannoa että energisyystaso hipoo ehkä PMMP:tä... ? Ehkä.

Kolmas biisi on kokeile minua. Tuli melkein Erin mieleen tästä nimestä... Plussaa myös että bändin muut jäsenet laulaa levyllä enemmän kuin ehkä normaalisti(?). Mut tääkään biisi kyl ei sen suuremmin sytytä. Seuraava biisi on miltä nyt tuntuu. Alkusoundit lupaa hyvää. Ja jos toi toinen laulaja laulais enemmän levyllä niin tykkäisin ehkä enempi. Kertosäe ei kyllä kolahda. Jos mun pokka pettää tais ollakin se biisi joka kolahti muhun. Ja tää on ehdottomasti toinen helmi koko levyltä. Ääni pikkasen enempi häiritsee tässä mutta kyllä mä tätä voin renkuttaa paljonkin. Ja voi kuulkaas, todella paljon. :D

Joo, siinä ne sen suuremmat sanat ehkä levystä olikin. Ei tehny vaikutusta mutta oon silti iloinen että koin jotain uutta ja ihmeellistä. Se aina piristää ja musiikissa se on se juttu koska sen kautta löydät ehkä uuden lempparibändin. Saattaa olla että jatkan tätä mahdollisesti jos tää antaa mulle uuden mahdollisuuden. Tai luultavasti en mä kirvestä kaivoon heitä mutta äh, pelkään pahinta että tää jää pölyttymään. Ei ehkä kahden biisin osalta mutta muutoin. Huomioitavaa että tää on bändin kolmas levy ja luultavasti oon ehkä jotain muitakin biisihittejä aiemmilta kuullu mutta tätä kirjoittaessa ei vaan tuu mieleen ja ei ehkä niistä sen enempää.

Plussaa: +++ energisyys +++ kotimaisuus +++ nätti solisti +++ erikoinen ääni