Koska kesä on juoksemisen (muu kuin yöjuoksujen) aikaa niin päätinpä tämmöisen juoksubiisit listauksen tehdä. (Ja koska on tylsää tällä hetkellä). Nyt kun tässä on reilu vuosi juostu jo ihan ahkerasti niin oon kuitenkin sellainen ihminen, joka kaipaa sen musan siihen juoksemiseen. Eikä tietenkään ihan mitä tahansa musaa vaan mulle juoksumusa on energistä, menevää, semmosta mikä tsemppaa sitten mahdollisen jaksamattomuudenkin syövereissä. Eli toisinsanoen, poppi ja dance ja dancepoppi ja mihinkä ikinä kategoriaan näitä seuraavia nyt voikaan liittää. Yleensä jämähdän aika tiettyihin biiseihin (ja koska soittimeen musan laittaminen on niin mahottoman työlästä ;< ) mutta tossa viime viikolla just päätin että jumantsuikka kun näitä biisejä on jo kuunnellu viimeset neljä lenkkiä. Yleensä mulla menee aika lailla samat biisit useilla lenkeillä, mutta sitten joskus tulee se stoppi ja pakko ladata uutta. Kummasti tää lista on vähän ysäripainoitteinen (koska mun mielestä silloin oli vaan niin mahtavaa poppismusaa!) ja ne vaan on jotenkin sopivan energisiä. Mutta asiaan.

* Anna Abreun levyt (rush ja just a pretty face) on muuten ihan ehdottomia juoksulevyjä. Jos oon kyllästynyt soittimen lenkkeilymusat kansioon niin yleensä laitan Annan jommankumman levyn soimaan. Annan levyt löytyy mulla aina soittimesta ja siksikin se on helppo valita juoksumusaksi. Pitäis opetella näitä levyjä kuunteleen myös muulloin koska nyt tuntuu että nää on vaan juoksulevyjä.

* Tällä hetkellä lenkkeilymusakansiossa on näitä: Amaral (kamikaze), Lady Antebellum (need you know), Anna Abreu (vinegar), Enrique (I like it), Enrique (heartbeat), Enrique (dirty dancer), Code red (kanikuly), Real McCoy(automatic lover), Lady Gaga (born this way), Lady Gaga (judas), Basshunter (boten anna), ATC (notte d'amore con te), Hanna Pakarinen (black ice), Etype (camilla), Britney, (hold it against me),  Jennifer Lopez (ain't it funny), Melodie Mc (anyone out there), Princessa (anyone but you), ja Britney ('till the world ends).

Siinä ne. Joukossa ehkä Hanna ei edusta sitä ominta poppia mutta jotain poikkeustakin pitää olla ;) Muutenkaan en yleensä laita juoksuun semmosia lempparibiisejä (kuten Irinaa ym) mutta toi Amaral kamikaze toimii aika hyvin. Se on vaan jotenkin niin ihana biisi että sekin piti sitten laittaa tänne. Lady Gaga on muuten ihan ehdotonta juoksumusaa sanoo ihminen joka inhosi sitä. :D En oikeestaan muuten sitä kuuntelekaan mutta lenkillä ihan ehdoton! Toi Code red on joku venäjänkielinen bändi tai ainakin laulaa venäjäksi, mistä mun venäjänkurssikaveri vinkkas mulle ja kuuluu kategoriaan tanssipop :D Ja oon ottanut sitten senkin lenkille mukaan. Hyvä esim. ennen tenttiä tai tunteja vähän kertailla sanoja juostessa :D

Ai niin, ja tän päivänen lenkki meni Britneyn tahtiin. Kuuntelin varmaan ekaa kertaa sen uusinta levyä ja sanotaan että kyllä sekin toimi lenkillä. Noi on kuitenkin ne kaks semmosta hyvää juoksubiisiä jotka oonkin ottanut erikseen vielä lenkkimusakansioon. Kyllä se levy muutenkin toki sopii juoksuun - tai ainakin mun tänaamuiseen lenkkiin sopi.

Hmmm... juoksubiisejähän saa edelleen vinkata :D Niitä ei oo koskaa liikaa ja olishan se ehkä kiva päästä pois tolta ysäriluvultakin ;)