Jollain tasolla jännittävin, sekaisin fiiliksin on odottanut Erinin levyä. Oon aina tiennyt että se on erilaista (vai pitäiskö laittaa eriNlaista? :D ) kuin Jonnan musa ja ehkä siinä on ollut myös hitusen pelkoa että entä jos ei tykkääkään?! Se on aina niin jännää, niin jännää kun lemppariartistilta tulee levy :D Toi eka sinkku, vanha nainen hunningolla, vaikutti aluks vähän :o tältä ilmeeltä mutta oikeastaan mitä enemmän sitäkin kuuli niin sitä enemmän siitäkin alkoi pitää. Se oli ihan selvää että heti ekana ilmestymispäivänä levy oli saatava (jos olis ollu fiksu ni olis saanu levykauppa x:stä levyn kotiin tilattuna )

No nyt noita kuuntelukertoja on x määrä, joku kahella kädellä laskettava määrä. Tuntuu vaan että toistaa noita oikeiden levyarvostelijoiden sanoja kun sanoo että ihan loistava levy! Mut ku se on totta! Kannatti siis odottaa hieman epäilyttävin fiiliksin ja sitten yllättyä. Levyä on verrattu esim. Jippuun ja Chisuun joista mä en taas tykkää pahemmin yhtään. Ja mä en vertais välttämättä niihin koska musta se on erilaista kuin niiden musa. Levy on jotenkin niiiiiiin erinmainen. vanha nainen hunningolla  on varmaan niitä levyn menevimpiä biisejä ja kyllä mä siitäkin tykkään. Ei siihen kyllästy. Eikä se nyt niiiiiin paha ole, mitä kohu antanee ymmärtää.

2 Kokeile mua

Tää nimi enteilee jo jotain sellasta että pienetkin feministirippeet nostaa karvat pystyyn :D Mutta loppujen lopuks biisi on ihan kiva rallatus, ei ehkä ihan mun lemppareita, mutten mä tätä mitenkään inhoakaan.

3 sä et olisi aamulla siinä

Jos mä oon koukussa iiiihan vähäsen joittenkin miespuolisten laulajien ääniin niin nyt on pakko hehkuttaa Erininkin ääntä. Se on jotenkin semmonen kiva ja ystävällinen :D Ja musta se ainakin aika monipuolisesti käyttää sitä. Varsinkin tässä biisissä. Tääkin on vähän sellainen ihan jees biisi.  Kuitenkin aika reipas tempokin biisissä ettei ihan nukahda.

4 onko se oikein

Tää taitaa olla eka biisi joka edustaa hieman rauhallisempaa ja pohdiskelevaa. Meni kauan ennen kuin tajusin että tää kertoo abortista.  Tässäkin Erinin ääni tulee jotenkin oikeuksiinsa. <3 Muuten tästä biisistä vois tulla sellai ahdistusolo.

5 Alouette

Samalla rauhallisuudella jatketaan Alouetten tahdissa. Tästä tekis mieli kysyä Eriniltä että oi miksi oi ranskan kieli?! :o Siitä ehdottomasti miinusta (koska mä en vaan voi sietää sitä kieltä…) Tosin ehkä tää biisi saa mut tykkäämään loppujen lopuks siitäkin kielestä eli sitä odotellessa.  Jos biisit pitäis laittaa paremmuusjärjestykseen niin tää varmaan pitäis häntäpäätä, eikä nyt pelkästään ton kielen takia. En mä sanois et tää huono on mutta muhun ei vaan kovin paljon kosketa tää.

6 popeda

Tää oli toka biisi jonka kuulin radiosta ja aluks olin että mikä hittoa mikä nimi, ei voi olla hyvä biisi. Ja muutenkin tuli sellai tunne että ollaankos tässä irkkufestareilla vai missä :D Mutta se oli oikeastaan vaan sen ekan kuuntelukerran mietintää. Nyt tää on ehkä melkein lemppari. Ihana <3 Edustaa taas vähän nopeampaa kategoriaa. Niin ja kuulin muuten tässä biisissä jotain ihme gucci gucci mama :D Olin jo ihan että mitä hittoa se Erin muuten laulaa, miljonääriäideistä :D

7 ootte idioottei

Jostain syystä mä en tykkää tästä biisin nimestä. Kyl tää biisi menettelee mut jotenkin ei ehkä herätä myöskään mitään ylitse muiden tuntemuksia. Ihan menevä ja silleen ja näin.

8 Ole vaan

Hitusen rauhallisempi biisi vaihteeks.  En tiiä onks täs mitään järkeä tehä biisianalyysiä kun kuitenkaan suurimmasta osasta biiseistä mul ei oo mitään sen syvempää sanottavaa. Tääkin menee ehkä semmoiseen rentoilu-haahuilu-fiilikseen :D

9 vanha sydän

Toinen ja vika biisi joka kertoo jostain vanhasta. Livenä tää kuulosti musta ehdottomasti paremmalta kuin nyt. Ei mikään nopea biisi. Loppu on kyllä ihana <3

10 ei se siitä

Alku kuulostaa (siis ihan alku) joltain radiorallatukselta ja tuli mieleen Katri Ylander tai joku vastaava. Mut tääkin menee ehkä ton edellisen kanssa samaan kategoriaan.

11 on elämä laina

Tää on se odotetuin helmi eli ainakin mun lemppari. Hidas biisi mutta jotenkin niin koskettava ja ihana <3 Tähän on hyvä lopettaa levy. Ja taas se ääni <3 Jää muuten myös soimaan päähän tietty osa kertosäkeestä.  Tää oli sit vissiin se ylitse muiden biisi.

Levy edustaa ehkä semmosta hieman rauhallisempaa levykokonaisuutta, mutta mun mielestä se ei oo mitenkään paha vaikken mä yleensä ehkä niin paljon tykkää rauhallisista levyistä. On tossa kuitenkin muutama nopeampikin biisi ja mikään biisi ei myöskään oikeastaan oo sellai älyttömän rauhallinen. Niin Erinin näköinen levy. Tosi upea kokonaisuus! Ihana olis myös päästä kuulemaan tätä livenä, harmittaa pikkasen kun keikat osuu pohjoiseen mutta on siellä ainakin yksi helmi odotettavissa. Ei mikään ihme että levy meni kertaheitolla viralliselle listalle neloseksi. Hyvä Erin!