Nonni, nyt sitten seuraa enempi tai vähempi sanottaa ihanaisesta Jonna Geagean Katso mua-levystä. En oo ku ehkä noin 20 kertaa kuunnellu sitä ja uskoisin, että saisin nyt raapustettua jotain siitä. Jonnahan on aina ollut mun suosikki, tykkäsin ja tykkään edelleen myös Jonnas Problem:sta. Oli kuitenkin yllätys, kun tuli julki eka kerran, että Jonna tekee suomenkielisen levyn. Ja no... taasko se alkaa ei nyt vielä kovin pahasti iskenyt mun tajuntaan. No tiesin kuitenkin, että aion hankkia levyn ja muodostaa mielipiteeni vasta sitten. Tavallaan luotin Jonnaan ja jostain syystä olin varma, että se levy on übersuperb! :D Ja niin se onkin! Ekaa kertaa kun kuuntelin, niin reaktio ei ollut tätä mieltä, mutta mulla onkin aina ekankuuntelukerransyndrooma :D Ei ne ikinäkoskaan kuulosta hyvältä ekalla kerralla tai no vähintäänkin oudolta. Musta tuntuu, että tää levy paranee mitä enemmän kuuntelee (mikä clichee!) :D

Oon puhunut äänistä ennenkin, mutta Jonnan äänessäkin vaan on sitä jotain. Se tekee noihin kaikkiin biiseihin tietyn persoonallisuuden, jota ei tule, jos kuka tahansa muu niitä esittäisi. Tai jos joku tavisääninen esittäis noi biisit niin en tiedä kolahtaisko näin hyvin? Ehkä ei. Jonna on itse sanonut, että levyn teemana on ollut krapula, ja sillon vähän ajatteli, että mitä hittoa oikeasti? Nyt sen käsitän vasta, kun on kuunnellut noita biisejä. Ja sanotaanko näin, että ehkä pikkasen erilainen mielikuva oli kun kuuli ton Jonnan repliikin verrattuna nyt. Lyriikat on musta ihan mahtavia. Kotimatka tuo hitusen semmosta maijavilkkumaisuutta. Mekot, voi ei ja meikit suttusilmä :D Muutenkin levy koostuu nopeammista ja hitaammista biiseistä ja ihana kokonaisuus kaiken kaikkiaan! Ehkä mä oon puolueellinen, mutta jos mä en tykkäis, niin sen huomais siitä, että levy jäis pölyttymään. Katotaan vaikka noin puolen vuoden päästä, että mitä tolle levylle on käynyt :D Ja sit toi riimitys on ihan huippua! Oikeesti noissa sanoituksissa on vaan sitä jotain! <3

Mun suosikkitopkolmonen vois näyttää tältä: kotimatka, sara, eeva & anna ja vääränpäässä. Musta tuntuu että toikin kolmikko kyllä muuttuu ja pirun vaikeata kyllä valitan vain kolme suosikkia. Noista paikoista kilpaili myös sellainen aamu ja niinkunmä. Löysin muuten tänään vasta ton viimeksimainitun biisin. <3 Aika mahdoton valita vaan muutamaa suosikkia, kun niitä on niin hyviä monia muitakin. Muistin just että se oli eilen se tuli kans kisaamaan topkolmosesta.

Oli tätä odotettukin, ja nyt jos niitä keikkojakin alkais tulla niin pääsis niillekin.

Ps: Hannan levy on kyl vähä kärsiny tästä, koska en juurikaan yhtään päässyt kuuntelemaan sitä. Nyt ne tentitkin on ohi ja olis aikaa (toim. huom! mites ne esseet...?) Ikinä ei sais kahta levyä ilmestyä samana päivänä, koska eihän niitä voi samaan aikaan kuunnella.