Vielä kun on kesäkuu, niin ehtii kirjoittamaan yhden levyarvostelun. Eli nyt tulee kovia ja jyrkkiä mielipiteitä (not!) PMMP:n uusimmasta levystä, joka ilmestyi kesäkuun 11.päivä. Sain sen yllättäen käsiini ja nyt on kuunteluita useita ja ehkä olen valmis avaamaan sanaisen arkkuni. Siis ensireaktiohan oli levystä että mitä ihmettä?! :o "No tätä mä en ainakaan kuuntele" "Ei tää oo yhtään hyvä". "Ei voita Veden varaania". Tää levy on vaatinut useamman kuuntelukerran (ja useamman lasillisen :D ) ja ehkä yksi niistä levyistä, joihin pääsee sisälle vain useamman kuuntelukerran jälkeen (ja useamman moscaton).

Nää biisin nimet on aina niin huippuja mutta nyt PMMP teki kyllä ennätyksen. Teen poikkeuksen ja kirjoitan ne nyt tähän putkeen: 1. 4ever young 2.korkeasaari 3.heliumpallo 4.koko show 5. jeesus ei tule oletko valmis 6. rakkaalleni 7. tytöt 8. pahvinaamari 9.kevään valo 10. toivo

Ekan kerran kun kuulin 4ever youngin niin olin ihan että mitä ihmettä ja nyt tuntuu että se on ehkä levyn paras biisi? Ja kuunnelkaa ne sanat! Se on just eikä melkein! Korkeasaari ei kyllä ihan uppoa muhun ja en sille kovin montaa pistettä antaisi. Kuka oikeasti laulaa Korkeasaaresta? Ihan totta, te pystytte parempaan! Ehkä mä vaan tartten tähän useamman kuuntelukerran (ja useamman lasillisen :P ) Heliumpallo on ihan okei, menköön nyt ihan jees -kategoriaan. Kuten jo sanoin tää levy on vaatinut useamman kuuntelukerran ja tää biisi on myös. Biisien nimistä the most weirdest one mutta ei nimi miestä pahenna joten tässäkin tapauksessa ei se nyt niiiiiin huono ole. Koko showsta tulee mieleen nainen ja mies ja he päättävät seurustelusta ja "ottaa koko shown, koko paketin" tai jotain sinnepäin. Tää biisi menee ehkä yli sen ihan jees -kategorian ja sanotaan että ihan jees +++.

Viidenteen biisiin mulla oli niin ennakkoluuloja. Ehkä johtunee siitä kun näitä uskonnollisia nimiä sotketaan biisien nimiksi. Mutta tästä on tullut ehkä mun lemppari, kiitos tyttöjen ja melodian ja sanojen! Varsinkin kun oon kuunnellu Rihannaa ja niin on hassua kuunnella yhteys poikki kuuntele Rihannaa...  Mutta en nyt mene tän biisin nimen syvempiin merkityksiin. Jokainen saa luoda ne ihan ite. Mitkä on Rihannabikinit? :D Eli ei melkein bikineitä ollenkaan? :D Mutta tässä on ihan totta ihana fiilistelymelodia ja muutenkin sellainen biisi joka erottuu joukosta. Eli tälle hyvä +++. Mulle jää aina soimaan päähän toi yhteys poikki ei näy Rihannaa. Hmmm...pitää ehkä ihan selkeesti ehkä luoda siitä ihan omat merkitykset.

Dadadam, seuraavana vuorossa rakkaalleni. Tää on ihan hyvä biisi mutta (se iso MUTTA) mua noissa sanoissa vähän haittaa da da dam. Mutta toi alku on kyllä ihana! Enemmän tällaista. Tääkin erottuu joukosta positiivisesti mutta vähän mua häiritsee kyllä noi dadadamit. Ihan kun olisi sanat loppunut kesken? Kyl tää menettelee silti ja menee yli ihan jees -kategorian (ainakin muutaman moscaton jälkeen). Tähän seuraavaan luultavasti mä tarvitse sitten pari pulloa moscatoa enkä enää lasillisia. Koska en vaan jotenkin siedä/pidä suomiräpistä tai mikä lie hiphoppi onkaan. Joo, ei kiitos sitä mulle. Mutta jos nyt jotain positiivista haluaa löytää tästä niin PMMP:ltä sujuu myös räppi. Tää on kuulemma keikoilla ollut aika superbueno biisi. Ja todella plussaa siitä että bändi pystyy muuntautumaan kaikkeen. Mutta mä tykkään tästä biisistä vähiten.

Jotenkin mulle aina nää levyn loppupään biisit jää pimentoon tai johonkin mustaan aukkoon. Ja niin myös tässäkin levyssä, ei ole oikein enää mitään sanottavaa näistä lopuista. Ehkä mä aloitan seuraavan levyn kuuntelemisen loppupäästä. Ehkä ainakin tää pahvinaamari on sellainen chillailubiisi jonka aikana voi vaipua omiin syviin ajatuksiin viinilasi kädessä (tai vaihtoehtoisesti vesilasi). Miks mulla on kokoajan viini mielessä? Mutta ihan oikeesti tän biisin aikana voi vaipua niihin omiin juttuihin. Tästä kevään valosta mulle jää jotenkin ihmeellisesti päähän kokoajan "kohta lisää otetaan, lisää otetaan...". Tää menee ehkä ton edellisen biisin jälkeen myös niissä omissa ajatuksissa ja nyt voi jopa ottaa pari tanssiaskeltakin. Ainakin keikoilla.
Vika biisi on toivo. Ja sekin ehkä menee näitten kahden edellisen päätteeksi. Okei, mä aloitan seuraavan levyn kuuntelemisen loppupäästä koska ei oo mitään sanottavaa näistä lopuista biiseistä. Ehkä on haluttu antaa toiveikas loppu levylle ja kaikille toivoa? Huh, olipa syvällistä.

Mutta siis kaikenkaikkiaan, ihan hirmu erilainen levy kuin edelliset ja sinänsä kuka nyt toista veden varaania haluaisi? Tai rusketusraidatkakkosta? No olishan nekin tietty kivat mutta sinänsä ihan hirmu ihana nähdä että bändi pystyy muuttumaan ja tekemään erilaista ja silti vetää levyn listaykköseksi. Ihan mieletönbändi tää PMMP. Ja keikoilla on aina ihan hirveen mielettömämpi meno! (Ja sekös mua harmittaa kun ei ehkä niille keikoille pääse vähään aikaan.... =/ )

Kuvia nyt tähän ei tuu koska oon liian laiska ettimään niitä netistä (ihan noin niinku suoraan sanottuna!) Ettänäin, tällaista tällä kertaa ja jospa tässä nyt näitten levyjen kuuntelemisessa ihan aktivoituisi ja saisi aikaan jotain muutakin :D