Pieni tauko koulujuttuihin ja kappas, päädyin tänne kirjoittelemaan. Mielessä on ollut jo pidempään kirjoittaa Suvista, voi kuulostaa hieman jälkeenjääneeltä :D Kun Suviltahan tuli eka hittilevy jo aikoja sitten, mutta koska oon myöhäisherännyt niin oon rakastunut Suviin vasta nyt <3 Oikeastaan tää Pahalta piilossa levy varmisti sen, rakastumisen nimittäin! Oon pyörittänyt tota levyä nyt valehtelematta varmaan sata kertaa, se kuulostaa vaan niin pirun hyvältä. Nyt jos joku ajattelee että oon vähä mummomainen kun kuuntelen iskelmää. Noh, iskelmäksihän toi levy varmaan kategorisoidaan (inhoon muuten kategorioita!) mutta kyllä mä silti erottelisin ton suuresti  esim. Reijo Taipaleesta tai Riki Sorsasta. Kait ton levyn vois luokitella osittain kotimaiseksti poppilevyksikin. No mutta asiaan. Levyn aloitusraita on pahalta piilossa ja ihan hyvin valittu siihen. Asia, miksi rakastuin Suviin, niin on varmaankin Suvin ääni, joka on musta tosi raikas ja selkeä. Ei ehkä ihan mun lemppareitani levyllä mutta kyllähän tätä kuuntelee ja antaisin seittemän tähteä jos olis tähtiluokittelu käytössä (yhdestä kymmeneen siis). Kakkosraita onkin sitten veljeni ja tälle tulis ehkä semmoset kuus tähtee. Tääkään ei oo mun lemppari mutta kyllä tätä kuuntelee. Vähän liian iskelmämaisen hidas mun makuuni.

Kuva Wikipediasta.

Kolmas raita on olemmeko perillä. Tästä tulee aina mieleen yks reissu kun mulla soi päässä tää biisi suunnilleen kohdasta "olemmeko perillä, olemmeko perillä" toistaen ja vielä matkustin junassa :P Jotenkin ei niin kiva biisi tossa tilassa varsinkaan kun mulla oli tylsää ja perillä en ollut vielä pitkään aikaan. Mut kyl tää silti voittaa ykkösen ja kakkosen mennentullen vaikka jollain tasolla ärsyttävä renkutus onkin :D Nyt ja tässä on mun ihan ultimatelemppari. Oon kuunnellu tän varmaan satamiljoona kertaa enkä oo vielä kyllästynyt. Myönnän, että osittain oon kuunnellu tota levyä silleen että kuuntelen vaan mun lempparit :P Jotenkin tää biisi muistuttaa että on elettävä täysillä kokoajan eikä haikailtava menneisyyteen. Melodiakin on ihanan sopiva. Entä jos tärkeimmät asiat tapahtuu tällä hetkellä? Entä jos kaikki se jota etsit on sun edessä? Entä jos onnesi on nyt ja tässä valmiina?

Palaset kohdallaan on levyn viides raita, ja josta mä en muistanut juurikaan mitään ennen kuin laitoin levyn pyörimään. Pointsit hyvästä riimityksestä :P Kertis on vasta ehkä se joka kolahtaa, alku menee jotenkin sumussa miettiessä jotain kaukaisuutta. Ei rikkomalla ehjää saa. Tästä seuraavastakaan biisistä ei oo vielä sen suurempaa hehkutusta luvassa, joten tähtiä se sais kuus. Kertis on jotenkin ärsyttävänärsyttävä. En tykkää sinänsä. Liian iskelmämainen mun makuun. Okei, otetaan yks tähti pois ja annetaankin vaan viisi. Akvaario on mun yks lempparibiisi. Tätä on kuunneltu paljon. Kukaan toinen ei nää kun pinnan alla sydän mellastaa. Tarkemmin kun ajattelee niin tääkin vois olla ärsyttävä biisi :D Mutta luokittelen sen kuitenkin lemppariksi vaikkei ehkä ihan paras. Sitten voinkin siirtyä siihen lemppariin: Sadetakki. Hassu nimi biisillä mutta ei se nimi miestä (tai biisiä pahenna). :D Alku on vähän hitaammanpuoleinen mutta sanoisin että kertis taas tuo sen parhaimman puolen esiin. Itseasiassa tarkemmin mietittynä aika ällösöpö rakkauslaulu. Jotenkin noi riimitykset herättää sen mielenkiinnon ja melodia tietenkin.

Kuva: Telvis/Katso

Tadaa, kaunis ja helppo on se ehkä mun mielestä paras biisi tällä levyllä. Kaikesta huolimatta vaikka nimi onkin tollainen :P Tai sit siihen on vaan niin helppo samaistua :P Jotenkin menevimmät biisit iskee enemmän muhun kuin hitaammat. kaunis ja helppo mun piti olla sua varten vaan, kaunis ja helppo kysyitkö sä mitä mulle kuuluu milloinkaan. Livenä tää kuulostais varmaan supermakeelta, voin jo kuvitella että miltä tää livenä kuulostaa. <3 En tiedä onko mulla jäljellä olevista paljon mitään sanottavaa. Ilman ikävää on myös menevämmänpuoleinen ja sinänsä ihan jees. Ilman ikävää ei ole rakkautta ei tunnetta kestävää.

Yks mainittava asia tietenkin on se, että Suvi on tehnyt Yön coverin kultasiivestä ja minusta on onnistunut oikein hyvin siinä. Kultasiipi ei oo mun lemppareita Yöltä joten siinäkään mielessä ei olis ehkä voinu raiskata sitä :D (auta armias jos olis koskenu deadlineen tai tie sydämeen....)

Itseasiassa tarkemmin kun miettii niin tuntuu jotenkin vähän tyhjältä näin kirjoitettuna, mutta jollain tasolla oon ollu aika rakastunut Suviin viime aikoina <3 Sorry, naapurit jos on kuulunu liikaa näitä biisejä :D Enkä edes sano että Suvin keikoille olis kiva päästä, olishan se joo mutta.... Tosin Suviahan näkee käsittääkseni Yön kiertueella ja jotain kirkkokonsertteja sillä on nyt joulukuussa(?).

No tästä sitten voidaan siirtyä seuraavaksi Suvin ekaan levyyn, joka onkin jäänyt huomattavasti vähemmälle kuuntelulle, mutta jospa se tästä. Adiiiios!